2017. október 15., vasárnap

Interjú az új vezetőkkel

Hosszú évek óta először fordult elő az az érdekesség, hogy a házvezetők és helyetteseik között csupa új név bukkant fel. A tény nem kerülte el az Edictum szerkesztőségének figyelmét sem, így megpróbáltuk becserkészni őket egy-egy rövid és őszinte interjú erejéig.


Sárközi Norbert Dorián


Mi motiválta a házvezetésben való részvételre?
Egy baleset miatt a munkámból a tervezetnél korábban kellett nyugdíjba mennem, azonban a tényleges nyugdíjhoz semmi kedvem nem volt, arra ráérnek azok, akik már eleget dolgoztak. Jött egy lehetőség, és arra gondoltam, miért ne? Azt nem nagyon hittem volna, hogy tényleg házvezető lesz belőlem, de így alakult.

Miért éppen az Eridon házat választotta? 
Olyan házat akartam, ahol pörögnek az emberek. Nem kedvelem a túl nagy nyugalmat. Ha túl nagy a csend, akkor túl sok a sunyiság. Sorban kizártam a házakat, végül az Eridon maradt.

Milyen híre volt a háznak amikor még csak sejthető volt, hogy köze lesz hozzá?
Összetartó, hangos, lelkes, de a lelkesedését valamivel fenn kell tartani, vagy egyszerűen eltűnik. Szeretem a kihívást, a pörgést és azt, hogy aktív és lelkes emberek vegyenek körbe. Ez a ház ezt kínálta, és bár most év elején egy kicsit még nagy a csend, úgy vélem, ha már megszokták a váltást, belendülünk majd.

Mi az, amit vár a tanévtől?
Hogy a gyerekek az év végén ne úgy menjenek haza, hogy még mindig a korábbi házvezetést hiányolják, hanem úgy, hogy azt mondják, nem is olyan rossz a mostani. Bár ha ez a helyettesemen múlik, akkor halott ügy az egész, de remélem, nem így lesz.

Melyek voltak az első intézkedései? 
Amikor megtudtam, hogy házvezető lettem? Elmentem a jelvényemért majd otthon, vacsoránál kitűztem, és vártam, hogy a lányomnak feltűnjön. Sajnos a korábbi rellonos házvezető miatt elég rossz híre lett, így most remélem - elég nagy visszatartó erő leszek számára. Ezen kívül üdvözöltem a diákjaimat. Hamarosan házgyűlést tartunk, együtt összeállítjuk az év tervezett történéseit.

Milyennek látja a ház diákjait? 
Egyelőre nagyon meg vannak szeppenve. Talán túl magas vagyok nekik. A korábbi vezetőség inkább elveszett a tömegben. De remélem hamar feloldódnak majd.



Kedves Antal Nimród


Mi motiválta a házvezetésben való részvételre?
Többet fizetnek, mint ha csak egyszerű tanár lenne az ember. Mondjuk nem tudom, az a pár galleonnyi plusz megéri-e, ezért a munkáért komoly veszélyességi pótlékot kellene felszámolni.  

Miért éppen az Eridon házat választotta? 
Mert ezt ajánlották fel.  

Milyen híre volt a háznak amikor még csak sejthető volt, hogy köze lesz hozzá?
Itt egyik háznak sincs túl jó híre, szóval ez annyira nem érdekelt, hogy utána is nézzek, esetleg hogyan lehet őket egy skálán pontosan rangsorolni. *vállat von*

Mi az, amit vár a tanévtől? 
Remélem, nem csúsznak a fizetéssel.

Melyek voltak az első intézkedései? 
Eltüntettem az irodából a szivárványszínű konfettit meg az összes hasonló cukimuki cuccot. *grimaszol, mint akinek már a gondolattól is felfordul a gyomra*

Milyennek látja a ház diákjait? 
Hiperaktív, felelőtlen, meggondolatlan, vakmerő kis tacskók, akik mégis azt hiszik magukról, hogy már felnőttek és mindent tudnak a nagybetűs életről. Biztos van kivétel, de általánosságban... hm... *vállat von, majd összedörzsöli a két tenyerét futólag elmosolyodva közben* De majd én megnevelem őket.


Daniel Graham


Mi motiválta a házvezetésben való részvételre?
Túl sok volt a szabadidőm, úgyhogy szerettem volna valamibe befektetni, ami nem csak az én hasznomra válhat.

Miért éppen a Levita házat választotta? 
Őőőőőő. Hát, izé. A kicsi önmagam miatt. Még mindig "tanulok" a világ dolgairól, és ők azok, akik a természetemhez is legközelebb állnak. Ha idejártam volna, biztos levitás lettem volna. Szóval mindenképpen olyan házhoz szerettem volna menni, ahol tudok azonosulni a diákokkal.

Milyen híre volt a háznak amikor még csak sejthető volt, hogy köze lesz hozzá?
Nem volt sok híre. Tudtam, tapasztaltam, amit tudtam akkoriban, mégpedig az első szó, ami eszembe jutott, az az volt, hogy víztükör. Csendes, mint a háborítatlan víz, melynek felszínén akár saját magunkat is megpillanthatjuk. Ez a tökéletes szó rá, azt hiszem.

Mi az, amit vár a tanévtől? 
Hogy jól érezzük magunkat, rengeteget játszunk, és elkezdjen újraépülni egy vállalkozóbb társaság. Hogy szívesen álljanak például be kviddicsezni, vagy éppen szerkesszék az iskola újságját, vagy a saját kis újságjukat. De ami a legfontosabb, hogy ismerjék meg egymást, és ne csak egymás mellett élő és lélegző emberek legyenek, hanem egy összetartó, vidám közösség.

Melyek voltak az első intézkedései? 
Legelőször olyan embert kellett kerítenem, aki a jobb kezem lesz a tanév folyamán, és pótol, ha véletlenül mondjuk eltávozom az élők sorából hosszabb útra kell mennem a kutatásaim miatt.
Utána együtt meg kellett keresnünk azt a három embert, akik ebben a tanévben átveszik a stafétát a jelvényüket visszaadóktól. Ez, ahogy tudjuk, sajnos elsőre nem sikerült, de már pozitívan állunk hozzá.
Ezen kívül tartottunk már gyűléseket is, ahol szó volt a félévről, és minden más titkos dologról.

Milyennek látja a ház diákjait? 
Réginek és újnak. Lelkesnek és kevésbé lelkesnek. Tapasztaltnak és tapasztalatlannak. Merésznek és bátortalannak. Alacsonynak és magasnak. Fiúnak és lánynak. Könyvet olvasósnak és könyvet nem olvasósnak. Tanulni szeretőnek és tanulni nem szeretőnek.
Nagyon vegyesek vagyunk, így ezt napokig sorolhatnám neked, milyennek látom őket, de egy biztos: nagyon várom már a tanévet és, hogy mindenkiből kihozzuk a legjobbat és legtöbbet.


Jamie Leroux


Mr. Leroux a megbeszélt időpontban fáradt, karikás szemekkel lépett be a szerkesztőségünkbe. Fehér pólója több ponton is alvadt és friss vér keverékétől vöröslött, tekintete zavart volt. Bár azt mondta, jól van, kérdezhetünk, csak egy kávéra van szüksége, mire a fekete folyadék elkészült, ő már az igazak álmát aludta.



Czettner R. Luca


Mi motiválta a házvezetésben való részvételre?
Úgy nagyon semmi. Mármint szerettem itt lenni diákként, hallottam, hogy gondban is vannak, aztán egyik dolog követte a másikat, én pedig boldog vagyok, hogy így alakult. Csak megtörtént.

Miért éppen a Navine házat választotta? 
Ide van kötődésem minden létező módon. Volt diák vagyok, a jellemem, a szívem és a lelkem is hozzájuk tartozik leginkább.

Milyen híre volt a háznak amikor még csak sejthető volt, hogy köze lesz hozzá?
Leginkább olyan, mint egy hullaháznak. Mármint a diákkörök feloszlottak, nem tartottak össze, olyan volt, mintha a házból elfogyott volna az élet. Nem akartam, hogy így maradjon. Ki akarná? Ezen kívül persze továbbra is tipikus navinések maradtak. Néha csínytevők, furák, és nagy dolgokra képesek, mint a pontversenyes helytállásaik.

Mi az, amit vár a tanévtől?
Nincsenek konkrét elvárásaim, vagy eredmények, amiket biztosan szeretnék. Inkább annak örülnék, ha a navinések jól éreznék itt magukat, ha a saját útjukra visszatalálnának. Én itt vagyok segíteni nekik és együtt majd bulizunk pár jót is tutira. Tudják csapatni, egyszer volt olyan buli, hogy...öhm, szóval élettel teliek a ház lakói.

Melyek voltak az első intézkedései? 
Jelvényt adtam a volt házvezetőm - aki többször rúgott ki a posztjaimból JOGTALANUL - lányának. Puding próbája az evés. De igazából a legeslegelső egy SMS volt Lewy-nak, hogy héhó, dolgod lesz édibogyó. Szerintem nem tudta miben nem hagyok neki választást.

Milyennek látja a ház diákjait? 
Lusták, de szerethetőek; kedvelik, ha zajlik valami körülöttük és képesek szinte bárkivel valami nagy dolgot csinálni. Legyen az egy buli, egy iskolai feladat, vagy csak valami személyes próbatétel. Ha fel vannak rázva és motiváltak - mint annak idején mi voltunk Emma néninél, Véda néninél, Marki bácsinál -, akkor nincs számukra lehetetlen. Ennyi.


Lewy Bojarski


Mi motiválta a házvezetésben való részvételre?
Összességében? Ha nagyon tömör akarok lenni, Luca egy sms-e, amiben rávilágított, hogy új munkaköröm van, ha tetszik az ötlet. Ha nem tetszik, tudja, hol lakom. Deeee, igazából szívesen csatlakoztam, mert hangulatos társaság és így is elég időt töltök itt, akkor azt hiszem, nem pont ez lesz az, ami súrolja a "nem fér bele" határait.

Miért éppen a Navine házat választotta? 
Talán ők a legnyugisabbak, nekem pedig erre van szükségem. Anno Levitás voltam, velük is jó dolgozni, de ha már csak egy olyan diák akad, mint amilyen én voltam, akkor arra viszont nincsen felesleges kapacitásom. A magánéletem ennél egy kicsit zűrösebb, a karrierem rovására pedig nem mehet az itteni állásom. A határok nagyon tisztán meg vannak húzva, hogy mi és meddig fér bele az időmbe

Milyen híre volt a háznak amikor még csak sejthető volt, hogy köze lesz hozzá?
Hát, úgy hallottam, hogy a házkupában jól teljesítettek, a kviddicsben is sikerült valami csapatfélét összekotorni, de órákon és azon kívül is meglehetősen passzívak voltak. Szomorú.

Mi az, amit vár a tanévtől? 
Hát, őszintén, nem igazán tudom, hogy mire várjak. Csak azt remélem, sikerül egy kicsit felrázni a házat, együttműködni a többiekkel és nem teljesen beleőszülni az év végére.

Melyek voltak az első intézkedései? 
Sírni a szobában csendesen, hogy én erre még nem készültem fel. Öm... viccet félretéve, talán Lucával leegyeztetni, hogyan is legyenek a felelősök, a prefektusok. Vagy megsimogatni a minikornist. Nem emlékszem pontosan. 

Milyennek látja a ház diákjait? 
Nagyon lelkesek tudnak lenni, ha olyasmiről van szó, ami érdekli őket. Hajlamosak rá, hogy ellustuljanak, majd hanyagolják a körülöttük zajló eseményeket, míg az nincs rájuk konkrét hatással. De, mikor pörögnek akkor kétszáztizenöt százalékon és minden szivárvány. Nagy reményekkel vágunk neki ennek az évnek.


Alastair Magnus


Mi motiválta a házvezetésben való részvételre?
Kicsit ez is, kicsit az is. Ha őszinte akarok lenni, akkor korábban nem gondoltam arra, hogy elvállaljam a házvezetői pozíciót. Amikor a minisztériumi feletteseim előhozakodtak az ajánlattal, elsőre némileg kétkedően álltam a dologhoz - nincs ugyanis pedagógiai végzettségem, mindössze egy csekély számú diákcsoport számára oktattam/oktatok illúziómágiát. Ettől függetlenül érdeklődve állok az új feladat előtt, és igyekszem majd helytállni.

Miért éppen a Rellon házat választotta? 
Minden más foglalt volt. *felnevet* Viccet félretéve, ez egy elég fix döntés volt főnökeim részéről. A kérdés helyesebb lenne inkább úgy, hogy miért döntöttek mellettem a kínálkozó lehetőségek közül azon túl, hogy van már némi ismeretségem a kastéllyal és az itteni diákokkal, tanári karral. Iskolai tanulmányaim alatt a Slytherin tanulója voltam, ami tudvalevően a Rellon testvérháza, így úgy gondolom, közös nevezőre tudok majd jutni a hasonló személyi beállítottságú tanoncokkal.

Milyen híre volt a háznak amikor még csak sejthető volt, hogy köze lesz hozzá?
Tudok róla, hogy van/volt jónéhány kiváló tanuló a Rellon falai között, illetve a kviddics csapatuk teljesítménye is figyelemre méltó. Összességében kissé nehezen megzabolázható, de tehetséges individuumokból álló ház képe alakult ki bennem az eddigiek alapján. Az előző vezetőség híre kevésbé volt fényes, kétes háttér, pletykák diákokkal való viszonyról, ebbe mélyebben bele se mennék.

Mi az, amit vár a tanévtől? 
Új szakmai kihívások, érdekes házon belüli vagy házak közötti programok. Szeretnék egy egészséges tanár-diák viszonyt kialakítani a Rellon tagjaival, akik remélhetőleg az átmeneti megszoksz-vagy-megszöksz időszak után viszonylagos bizalommal tudnak majd hozzám fordulni a problémáikkal. Én mindenesetre kész vagyok mindent megtenni, hogy a diákéveik a számukra lehető legjobb módon teljenek el - ugyanakkor tény, hogy bizonyos dolgokon változtatni kell. Emiatt lehet nem fogjuk Warrennel az első hónap után megütni a népszerűségi rekordok legtetejét, de szükség van némi rendszerre.

Melyek voltak az első intézkedései?
Nos, igen. Ezekre utaltam az előző kérdés végén. Szigorítottuk a hálókörletekben tartózkodás szabályait. Számomra végtelenül szürreális volt hallani arról, hogy már gyermeket is hoztak világra ezeken a szobákon belül, na, ilyet nem szeretnék. Másrészt a klubhelyiséget és a közös helyiségeket mágikusan átvizsgáltuk a biztonság kedvéért. Amit pedig a magam részéről szeretnék bevezetni, az a házvezetői fogadóórák rendszeressé tétele. Könnyebb a diákoknak úgy meglátogatni, ha tényleges időpont van rá, mint teljesen feleslegesen elmászni az irodámig, és netán nem vagyok benn.

Milyennek látja a ház diákjait? 
A Rellon ház diáksága tapasztalataim szerint rendkívül sokszínű: extrovertált, introvertált varázslók és boszorkányok, valaki az elmélet, megint más a gyakorlat területén kiemelkedő. Ha kell, a közös cél érdekében rendezni tudják a soraikat, ugyanakkor nem az a falkatípus egyik sem - egyénként is ugyanúgy száz százalékig megállják a helyüket bármilyen szituációban. Ezt a tulajdonságot különösen nagy erénynek tartom.


Dwayne Warren


Mr. Warrent a legrosszabbkor sikerült elkapnom, ugyanis éppen két diákot leckéztetett meg a tisztáson, amikor egy olyan ártatlan kérdéssel fordultam hozzá, hogy: "Uram, válaszolna néhány kérdésemre egy, az Edictumba készülő cikkemhez?" Valószínűleg az Edictum szó érintette érzékenyen kedvenc defenzorunkat, és csak a szerencsén múlt, hogy nem állított engem is a nevelendő kölykök közé. A velem tartó fényképész kolléga - sajnos - sikeresen megörökítette a reakciót is: 


Nincsenek megjegyzések: